Te odgłosy sprawią, że będziesz spać

19 Wrz

[ad_1]

1… 2… 3… czekaj, dlaczego wszystkie te owce są w twoim pokoju? A dlaczego ich liczenie nie działa?

Ludzie w każdym wieku łapią L, próbując złapać Zzz. Według Narodowy Instytut Serca, Płuc i Krwi50 do 70 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych doświadcza zaburzeń snu, takich jak bezsenność.

Ale nie śpij we śnie. Jest to absolutnie kluczowe dla zdrowego, szczęśliwego stylu życia. Drzemka daje Twojemu ciału trochę R&R, utrzymuje mózg w dobrym stanie i responsywny oraz wspiera twoją zdolność tworzenia nowych wspomnień.

Nie ma jednej magicznej formuły na złapanie tych Zzzów, ale badania sugerują, że pewne dźwięki mogą pomóc ci odpłynąć do krainy snów. Od białego szumu po dźwięki Amazonki, dowiedz się, które dźwięki mogą pomóc ci lepiej spać (a które pozostawiają tylko worki pod oczami).

Według badań z 2011 roku na marmozetach mózg naczelnych (tak, w tym my) wycisza pewne dźwięki podczas snu, ale części mózgu, które przetwarzają dźwięk, nadal to robią.Issa EB, i in. (2011). Zmienione reakcje nerwowe na dźwięki w pierwotnej korze słuchowej naczelnych podczas snu wolnofalowego. DOI: 10.1523 / JNEUROSCI.4920-10.2011

Kiedy drzemią, ludzie są znacznie mniej wrażliwi na otoczenie niż w godzinach czuwania.Desseilles M, i in. (2011). Funkcjonalne neuroobrazowanie podczas snu, deprywacji snu i zaburzeń snu. DOI: 10.1016 / B978-0-444-52006-7.00006-X Ale wrażliwość na hałas różni się znacznie w zależności od osoby. Niektórzy budzą się, gdy opadnie piórko, a inni mogą przespać głośne solo puzonu.

Dźwięki, które zauważamy podczas snu lub zasypiania, mogą być niepokojące lub relaksujące Orfeu Buxton, neurobiolog z Wydziału Medycyny Snu w Harvard Medical School.

Niepokojące dźwięki mogą zakłócić proces zasypiania. Z drugiej strony, odgłosy relaksujące lub „różowe” mogą pomóc nam szybciej zasnąć i spać głębiej.Zhou J, i in. (2012). Szum różowy: wpływ na złożoną synchronizację aktywności mózgu i konsolidację snu. DOI: 10.1016 / j.jtbi.2012.04.006

Jednak nie zawsze łatwo jest się dowiedzieć, czy powtórki z „Przyjaciół” w niskim nakładzie będą kojące, czy też uciążliwe. (Mógłbyś być bardziej śpiący?)

Osobisty gust decyduje o tym, czy dźwięk jest dla Ciebie relaksujący, czy uciążliwy. Czasami wydaje nam się, że dźwięki są przyjemne z powodu pozytywnych skojarzeń emocjonalnych. Zatem dźwięk szczekania najlepszego przyjaciela człowieka może być relaksujący dla kogoś, kto lubi psy.

Ale oczywiście istnieje cały świat dźwięków. Ustalenie, które z nich działają dla Ciebie, może zająć trochę czasu.

Neurolog Hawley Montgomery-Downs z West Virginia University zaleca wypróbowanie określonych dźwięków przez co najmniej kilka nocy, aby dowiedzieć się, czy naprawdę pomagają one w lepszym nocnym wypoczynku.

Wypróbuj niektóre z poniższych dźwięków, aby uzyskać solidną część czasu drzemki.

Zrób jakiś (biały) szum

Hisssssssss.

Biały szum łączy wszystkie częstotliwości szumu i może maskować inne dźwięki. Wyniki badania przeprowadzonego w 2016 roku na osobach mających problemy z zasypianiem na oddziałach intensywnej terapii sugerują, że biały szum może być skuteczny w samodzielnym radzeniu sobie z bezsennością.Afzar PF, i in. (2016). Wpływ białego szumu na sen u pacjentów przyjętych do opieki wieńcowej. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4923834/

Ale, ostrzega Montgomery-Downs, uważaj na aplikacje z białym szumem, które mogą powodować uszkodzenie nerwu słuchowego, szczególnie u osób, które używają słuchawek lub mają wrażliwy słuch.Kähäri KR, i in. (2011). Preferowany poziom dźwięku przenośnych odtwarzaczy muzycznych i nawyki słuchowe wśród dorosłych: badanie terenowe. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21173482

Zamiast tego zaleca korzystanie z maszyny emitującej biały szum, która brzmi podobnie do wentylatora lub strony internetowej SimplyNoise.com.

Ogarnij naturę

Fale oceaniczne, zwierzęta z lasu deszczowego, burze, a nawet Chińska salamandra olbrzymia wszystkie mogą być przyjemnymi dźwiękami do zasypiania.

Buxton sugeruje, że naturalne dźwięki są mniej skłonne do denerwowania nas niż inne dźwięki, ponieważ ich głośność i ton są zwykle bardzo różne.

Ostrzega jednak, że osoby używające dźwięków deszczu lub oceanu powinny upewnić się, że w pobliżu jest toaleta, ponieważ dźwięk wody może wywołać potrzebę skorzystania z łazienki. (Potrzeba sikania może być również jedną z rzeczy, które budzą cię w nocy.)

Włącz tę (nie do końca) funkową muzykę

Kiedy głowa pełna zmartwień nie pozwala Ci zasnąć, muzyka może trochę pomóc Ci się zrelaksować. Ale najlepszy rodzaj muzyki do tego można zgadnąć – to w dużej mierze kwestia preferencji. (Brać tego dziecka preferuje heavy metal jako środek nasenny, zgodnie z filmem „Shoot ‘Em Up” z 2007 roku, niezupełnie naukowym źródłem).

Unikaj muzyki z tekstami, które mogą pobudzić umysł. Zamiast tego wypróbuj style klasyczne, folkowe, ambientowe lub współczesne o wolnym tempie.

Jeśli używasz radia lub telewizora do słuchania muzyki, użyj timera. Hałas może zakłócić Twój sen w późnej nocy, niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie.

Zdobądź osobisty charakter

Czasami nie ma nic bardziej relaksującego niż inny ludzki głos.

Wypróbuj nowe, fantazyjne aplikacje, takie jak pzizzktóry usypia słuchaczy kojącym głosem. Możesz też nagrać bliskiego przyjaciela recytującego instrukcje w pliku demo rozluźnienia mięśni które mogą zaprowadzić cię do snu.

Chociaż nauka mówi, że spanie z dźwiękami ma pewne zalety, to, co działa, a co nie, jest ostatecznie między tobą a mózgiem.

Więc eksperymentuj. Słuchaj podcastów, białego szumu lub muzyki ambientowej we wczesnych godzinach porannych i dowiedz się z pierwszej ręki, co kieruje Cię do krainy skinienia głową.

Nie masz ochoty spać z włączonymi głośnikami? Co powiesz na spanie w skarpetkach?

[ad_2]

Source link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *