Sok z kiszonej kapusty

18 Mar

Kiszona kapusta jest od dawna znaną witaminową bombą. Jest to bogate źródło witamin z grupy B, witamin C i K oraz potasu, wapnia, żelaza i błonnika.
Kapusta kiszona wzmaga apetyt, pobudza soki trawienne, oraz co ciekawe łagodzi kaszel.
Jadnak nie wszyscy lubią ją jeść, w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest picie soku kapuścianego. Poprawia on odporność, działa leczniczo na wątrobę, śledzionę, pęcherzyk żółciowy, żylaki odbytu, reumatyzm, gościec i arterio-sklerozę.
Sok zawiera znaczną ilość witaminy B12 potrzebnej do zachowania bystrości umysłu, dobrego nastroju, odporności na stres, dobrego funkcjonowania mózgu i nerwów, wchłaniania żelaza, budowy czerwonych krwinek krwi, wzrostu komórek i budowy tkanki kostnej. Jest także bogatym źródłem pridoksyny, uczestniczącej w przemianie białek. W soku z kapusty występuje też niacyna (witamina PP), ważna do uzyskiwania energii z komórek, ogólnej przemiany materii. Zawiera on także dużą ilość kwasu pantotenowego (witaminy B6), witaminy C, potasu, żelaza, magnezu i cynku.

Sok z kiszonej kapusty znajduje zastosowanie w kuracji oczyszczającej organizm, w takiej sytuacji należy pić 3x dziennie pół szklanki soku; rano na czczo, wieczorem, pół godziny po kolacji.
Jeżeli nie posiadamy kiszonej kapusty w domu, kupując świeże soki, powinniśmy zwrócić uwagę na termin przydatności do spożycia oraz rekomendacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *