Czy diety na czczo naprawdę działają? Nowe badanie przynosi niewielkie korzyści

29 Wrz

[ad_1]

Czy diety na czczo naprawdę działają?  nowe badanie przynosi niewielkie korzyści

(HealthDay) – Coraz więcej osób zwraca się do „przerywanego postu”, aby schudnąć, ale jury wciąż nie zastanawia się, czy ta taktyka działa.

W nowym badaniu klinicznym naukowcy odkryli, że jeden rodzaj przerywanego postu pomógł osobom dorosłym z nadwagą i otyłością zrzucić kilka kilogramów w ciągu 12 tygodni. Ale nie wypadło im lepiej niż grupa porównawcza, która jedli, kiedy chcieli.

Odkrycia są sprzeczne z niektórymi niedawnymi badaniami sugerującymi, że diety są skuteczne. Naukowcy stwierdzili, że to nie jest ostatnie słowo na temat przerywanego postu.

Po pierwsze, zdaniem Kristy Varady, profesora żywienia na Uniwersytecie Illinois w Chicago, taktyka ta jest łatwa do naśladowania.

Powiedziała, że ​​to plus, ponieważ trwała utrata wagi wymaga zrównoważonych zmian stylu życia.

Varady, która nie brała udziału w nowym badaniu, prowadzi własne badania nad przerywanym postem – a konkretnie wersją znaną jako jedzenie ograniczone czasowo. Daje ludziom ograniczone okno czasowe na codzienne jedzenie.

W niedawnym badaniu zespół Varady’ego odkrył, że dieta pomogła ludziom stracić około 3% początkowej wagi w ciągu ośmiu tygodni. Natomiast ludzie, którzy trzymali się swojej rutyny żywieniowej, nie zauważyli żadnych zmian.

Zasada jedzenia ograniczonego czasowo jest prosta: ludzie nie muszą zmieniać tego, co jedzą, po prostu ograniczają się do spożywania posiłków w określonych godzinach.

„Istnieje naturalne ograniczenie kalorii, które dzieje się po prostu patrząc na zegar” – powiedział Varady. „Wydaje się, że ludziom się to podoba, bo to proste. Nie liczy się kalorii i nie musisz kupować żadnych specjalnych potraw”.

Ale lubienie czegoś nie oznacza, że ​​jest skuteczne. I pomimo popularności diet typu postnego dopiero niedawno zaczęto je testować.

Nowa próba, opublikowana online 28 września w JAMA Internista, jest najnowszy.

Do badania naukowcy losowo wyznaczyli 116 osób dorosłych z nadwagą lub otyłością, aby stosowały ograniczoną czasowo dietę przez 12 tygodni lub trzymały się swoich zwyczajowych nawyków żywieniowych. Grupie, której obowiązywały ograniczenia czasowe, powiedziano, aby jadła tylko między południem a 20:00

W końcu ci uczestnicy stracili średnio około 2 funtów. Ale ludzie, którzy trzymali się swoich zwykłych zajęć, również stracili trochę na wadze – co oznaczało, że nie było statystycznie znaczącej różnicy między tymi dwiema grupami.

Naukowcy, kierowani przez dr Ethana Weissa z University of California w San Francisco, przyznali, że ich odkrycia są sprzeczne z niektórymi wcześniejszymi badaniami. Potencjalnym powodem, spekulowali, jest to, że 8-godzinne okno czasowe na jedzenie było „nieoptymalne”.

W swoim badaniu Varady przetestowała okno 4- i 6-godzinne. Obie były podobnie skuteczne w utracie wagi.

Zauważyła, że ​​uczestnicy nowego badania nie śledzili tego, co jedli, co w warunkach studium pozostawia pytania bez odpowiedzi. Nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, czy ludzie wprowadzili jakiekolwiek zmiany w spożyciu kalorii lub składników odżywczych.

Jennifer Bruning jest zarejestrowaną dietetykiem i rzeczniczką Akademii Żywienia i Dietetyki. Nie była zaskoczona odkryciami.

Zwykłe mówienie ludziom, aby jedli między południem a 20:00 – bez kontroli porcji lub innych zaleceń dietetycznych – „może nie być najlepszym sposobem na utratę wagi” – powiedział Bruning.

W badaniu klinicznym ludzie są losowo przypisywani do diety, którą mogą lub nie. Bruning zauważył, że w prawdziwym świecie ludzie zazwyczaj wybierają post przerywany, ponieważ im to odpowiada, i dostosowują okno czasowe jedzenia do swojego stylu życia.

„Jeśli uznasz, że post przerywany pociąga za sobą prostotę” – powiedział Bruning – „większość ludzi może go bezpiecznie podjąć”.

Dodała jednak, że niektórzy ludzie powinni zachować szczególną ostrożność i najpierw skonsultować się z lekarzami – w tym z lekami, które wymagają pilnego przyjmowania leków z jedzeniem; osoby z cukrzycą; oraz osoby z zaburzeniami odżywiania się w wywiadzie.

Bez względu na to, jaki plan żywieniowy wybierze dana osoba, powiedział Bruning, cele związane z odchudzaniem nie powinny odbywać się kosztem dobrego odżywiania.

Varady zgodził się, że w trosce o ogólny stan zdrowia ludzie powinni zwracać uwagę na to, co jedzą, a nie tylko kiedy.

Powiedziała też, że jak w przypadku każdej diety, ograniczenie czasowe nie jest dla każdego lub bez wad.

Powiedziała, że ​​w ciągu pierwszego tygodnia lub dwóch ludzie mogą mieć bóle głowy, zawroty głowy i nudności – a niektórzy się poddają.


Jak długo należy pościć, aby schudnąć?


Więcej informacji:
Harvard Medical School ma więcej na temat przerywany post.

Prawa autorskie © 2020 HealthDay. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Cytat: Czy diety na czczo naprawdę działają? Nowe badanie wykazało niewielkie korzyści (2020, 29 września) pobrane 29 września 2020 z https://medicalxpress.com/news/2020-09-fasting-diets-benefit.html

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Z wyjątkiem wszelkich uczciwych transakcji do celów prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Ta zawartość jest w jedynie w celach informacyjnych.



[ad_2]

Source link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *