Aby osiągnąć cele związane z utratą wagi, zacznij od małych celów

8 Paź

[ad_1]

waga wagi

Kredyt: CC0 Public Domain

Ludzie od wieków formułują plany odchudzania. W 1087 roku Wilhelm Zdobywca zastąpił jedzenie alkoholem i schudł na tyle, aby wznowić jazdę na koniu. W 1863 roku angielski William Banting opublikował jeden z pierwszych podręczników dietetycznych, „Letter on Corpulence”, w którym zalecał zastąpienie chleba, masła, mleka, cukru i ziemniaków chudym mięsem, warzywami, suchymi tostami i „dobrym bordo, sherry lub Madera ”. Dzięki tej prostej recepcie stracił 50 funtów w niecały rok.

Ale prawdziwym wyzwaniem nie jest znalezienie diety, czy to paleo, niskowęglowodanowej czy na bazie wina; trzyma się tego. „Naprawdę trudno jest utrzymać zdrową wagę, zachować zdrowe nawyki żywieniowe” – mówi Kosuke Uetake, profesor ds. Marketingu w Yale SOM. W niedawnym badaniu Uetake i Nathan Yang z McGill University wykorzystali dane z aplikacji dietetycznej, aby zrozumieć najskuteczniejsze sposoby ustalania i osiągania celów związanych z odchudzaniem. Doszli do wniosku, że małe, krótkoterminowe cele, które zmieniały się wraz z postępem na diecie, pomogły im osiągnąć ich długoterminowe cele.

Uetake i Yang zebrali informacje o około 36 000 aktywnych użytkownikach aplikacji Lose It !, która zamienia cele związane z utratą wagi na dzienne budżety kalorii; użytkownicy mogą następnie śledzić swój budżet dzienny na podstawie tego, co jedzą i ile ćwiczą.

W najbardziej podstawowej analizie danych Uetake i Yang znaleźli dwie godne uwagi zależności. Po pierwsze, pomimo tego, że cele są całkowicie narzucane sobie, ludzie poważnie podchodzą do budżetów dziennych: było dużo “grup” użytkowników tuż poniżej ich zalecanego dziennego spożycia kalorii, co wskazuje, że ludzie albo zmniejszają ich spożycie, albo zwiększają ćwiczenia, jeśli widzą, że są zamierzają przekroczyć swój cel.

„Mimo że przekraczanie budżetu nie wiązało się z żadną karą, ludzie pracowali nad jej przestrzeganiem” – powiedział Uetake.

Po drugie, ci, którzy osiągnęli swoje codzienne cele, wydawali się bardziej skłonni do osiągnięcia kolejnych celów, tydzień po tygodniu i miesiąc po miesiącu. „Widzieliśmy ten pozytywny efekt uboczny, w którym krótkoterminowy sukces doprowadził do długoterminowego sukcesu”.

Na podstawie tych ilościowych podstaw Uetake i Yang zbudowali model, aby zbadać, jak małe różnice w projektowaniu celów mogą potencjalnie wpłynąć na motywację i wyniki. Po pierwsze, odkryli, że cele adaptacyjne, które z czasem stają się mniej lub bardziej wymagające, są bardziej korzystne niż cele statyczne. (Ten proces „dynamicznego dostosowywania trudności” jest integralną częścią uzależniającego przyciągania gier wideo). Odkryli również, że ambitne cele są najbardziej przydatne dla osób, które ostatnio albo doświadczyły niepowodzeń, albo zrobiły znaczące postępy – na każdym końcu spektrum osiągnięć. A osoby z najwyższym wskaźnikiem masy ciała (BMI) wykazały największy postęp, gdy otrzymywały ambitne cele. Wreszcie, najskuteczniejsze cele różnią się pod względem celów, czasami koncentrują się na celach konsumpcyjnych, innym razem na celach ćwiczeń.

Chociaż ta praca i jej odkrycia są zakorzenione w utracie wagi, Uetake mówi, że implikacje rozciągają się na praktycznie każdą dziedzinę, w której projektowanie celu odgrywa główną rolę. Sugeruje, że jednym z ważnych zastosowań jest świat finansów konsumenckich. „Jeśli ludzie mają dług do spłaty, jaki jest najskuteczniejszy sposób ukształtowania ich planu spłaty?”

Innym zastosowaniem może być zużycie energii. W takim przypadku ludzie wyznaczają cele, aby zmniejszyć ilość zużywanej energii, ale regularnie nie osiągają tych celów, po części dlatego, że nie ma żadnych konsekwencji za przekroczenie celu.

Edukacja, zwłaszcza wśród młodszych dzieci, jest również owocnym obszarem do dalszych badań. Jakie narzędzia można wyciągnąć z tych ustaleń i zastosować, aby nie zgłaszać motywacji uczniów? Uetake zauważa, że ​​zaangażowanie dzieci ma szczególne znaczenie, gdy uczą się one częściowo lub całkowicie online.

Ogólnie rzecz biorąc, każda dziedzina życia, która wymaga samodyscypliny i długoterminowego planowania, może skorzystać na metodach zastosowanych w tej pracy. „Jak wyznaczamy cele, gdy stajemy przed trudnym zadaniem?” Powiedział Uetake. „W tym przypadku chcemy wykorzystać dane zaczerpnięte z aktywności prawdziwych ludzi, aby pomóc im w wyznaczaniu bardziej realistycznych celów – celów, które faktycznie mogą osiągnąć”.


Skoro utrata masy ciała jest powszechnym celem samodoskonalenia, czy podejście „systemu kumpla” do utraty wagi działa?


Więcej informacji:
papers.ssrn.com/sol3/papers.cf…? abstract_id = 2928441

Dostarczone przez Uniwersytet Yale


Cytat: Aby osiągnąć cele w zakresie utraty wagi, zacznij od małych celów (2020, 8 października) pobranych 8 października 2020 z https://medicalxpress.com/news/2020-10-weight-loss-small-goals.html

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Z wyjątkiem wszelkich uczciwych transakcji do celów prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Ta zawartość jest w jedynie w celach informacyjnych.



[ad_2]

Source link

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *